zondag 6 mei 2012

Mijn favoriete apps

303349_316601795080710_128860377188187_704072_1365352704_n_large
Ik ben dagelijks een paar uur te vinden met mijn iPod in mijn handen. Ik heb de vierde generatie met de camera en die gebruik ik best vaak. Om snel foto's te maken van mijn lieve hondje, of als ik iets leuks zie. Maar naast de vaste functies heb ik apps die ik leuk en/of handig vind. Hier komen ze! En oh ja, alle apps zijn gratis!

Google Translate - Deze app is heel fijn om snel iets op te zoeken. Hij start snel op, functioneert fijn en heeft vaak de goede betekenis. Ook is het grappig om worden in te spreken of om jouw ingetypte woorden te laten zeggen. Als je iets Nederlands intypt en zegt dat hij het in het Hongaars moet zeggen is het echt heel grappig, maar dat is dan weer mijn droge humor, haha.

SoundHound - Met deze app kan je liedjes opzoeken die je op dat moment hoort. Je neemt een stukje op en hij zoekt het op. Een nadeel is, is dat hij er lang over doet voordat hij opstart, voor de rest moet je het liedje ook goed kunnen horen!

Gemist - Deze app is van programma gemist van Nederland 1, 2 en 3. Oké, lach me niet uit, maar ik vind het nog steeds leuk om Spangas te kijken. Klinkt misschien raar voor een zeventienjarige, maar ik volg het al heel lang en toch blijft het boeiend om te volgen. Verder kijk ik vaak het nieuws terug of andere programma's die ik heb gemist.
Tumblr_lqyooroddm1r0uando1_500_large_185670738_large 
P Tracker Lite - Voor de meiden is deze app heel handig. Als je drie keer hebt ingevoerd wanneer je ongesteldheid begint laat hij zien wanneer je het, waarschijnlijk, weer wordt. Bij mij klopt het vaak wel!

Openingstijden - Deze app is handig als je nog even wilt weten hoe lang de winkels open zijn. Zoek je stad op, kies een winkel en zie hoe lang of wanneer de winkel (weer) open is.

9292ov Pro - Als je op het laatste moment nog even wilt weten wanneer je de bus kunt pakken. Of een hele reis uitstippelen. Ik vind het handig!

RTL XL - Net als Gemist kun je met deze app programma's terug kijken, maar dan van RTL 4, 5, 7 en 8.
Tumblr_m3d2pqvgqi1ruddbno1_500_large 
Wattpad - Als je van lezen houdt en amateurverhalen wilt lezen is dit de uitkomst. Je zoekt in een categorie en taal. Zoekt een leuk verhaal op. Slaat hem op in de app zelf, dus niet op je iPod. En je kunt hem lezen. Update elke dag even om te kijken of er nieuwe hoofdstukken bij zijn gekomen. Wat ook heel handig is van deze app is dat je de verhalen kunt lezen zonder internet verbinding. Alleen voor het updaten heb je internet nodig! Ik schrijf zelf ook een verhaal op Wattpad, maar verhalen uploaden kan alleen via de site!

Blogger - Je blog updaten vanaf je apparaat! Niet handig: als je via de app je blog bekijkt telt hij de views mee...

Facebook - Elk uur kijk ik wel even of iemand nog een leuk verhaal heeft geplaatst over wat hij of zij heeft meegemaakt, vermakelijk en tijdverdrijvend.

Twitter - Ik twitter heel veel. Ik heb een eigen account, maar ook een One Direction account waar ik praat met andere fans. Gewoon een handige app!

Dan nog wat spellen:

GraalClassic - Dit is echt een spel waarvan je denkt: wat moet ik doen? Eigenlijk helemaal niks. Je kunt een zogenaamde guild joinen en vrienden maken. Ik ben dit gaan doen door mijn broertje en nu doe ik het elke dag wel (eventjes).

Solitaire - Snel, zo makkelijk als je zelf wilt, altijd te doen.
Tumblr_m24fy5jetd1qdksmgo1_500_large 
Temple Run - Het is dat ik de laatste challenges niet kan halen en het te lang heb gedaan, maar eerst was dit echt een lievelingsspel van mij. LET OP! VERSLAVEND. Mijn vader kan er niet van af blijven! De bedoeling is dat je alsmaar rent (dit gaat vanzelf) en je hoeken om moet gaan, onder bomen door sliden en over vuur heen springen terwijl er zombies/apen achter je aanrennen.

Snowboard Mouse - Vervelend in het begin, maar met even oefenen krijg je die muis op zijn snowboard de bergen gemakkelijk op en af!

Andere spellen die leuk zijn:
Harbor 3D
FruitNinjaLite
Mr.Runner


Veel spellen die mensen leuk vinden (Angry Birds, Mega Jump, Froggy Jump, DoodleJump), vind ik persoonlijk niet echt leuk. Ik weet niet wat het is. Ik heb altijd wel beetje tegenhangend an zet me vaker af. Zal wel weer aan mij liggen, haha.

Liefs, Sophia.




1 opmerking: