woensdag 11 juli 2012

Hey, hoi, ken je me nog?

Tja, wat moet ik zeggen? Ik heb al twee maanden niks gepost... Ik heb heel veel te vertellen. Dus maar even een update-post en dan probeer ik om weer regelmatig iets te posten ^^

Ten eerste ben ik geslaagd voor mijn eindexamen :D YEAH! Doei middelbare, hallo studentenleven!
14 mei begonnen de examens en ik ben er vrij rustig onder gebleven, achteraf gezien vind ik dat ik eigenlijk niet echt veel heb gedaan tijdens de examenperiode. Ik heb meer de weken ervoor gewerkt. Een goede voorbereiding dus. Maar alsnog ben ik niet echt tevreden met mijn eindcijfers. Voor de talen had ik goede cijfers: Nederlands, 6. Engels, 6,9. Duits, 6,5. Frans, 7,4. Met het cijfer voor Frans ben ik echt heel blij. Mijn Frans docent mopperde vaak op mijn gedrag en zei dat ik beter mijn best moest doen. En dan heb ik uiteindelijk een hartstikke goed cijfer gehaald. Voor de andere vakken ging het wat minder: Geschiedenis, 5. Kunst Algemeen, 5,5. Maatschappijwetenschappen, 4,4. MAW heb ik dus flink verprutst. Uiteindelijk was dat ook het vak waar ik een vijf op mijn eindlijst stond. Maar het boeit me eigenlijk niks. Ik ben gewoon in een keer geslaagd. Sommige leerlingen gingen dan iets herkansen om een beter cijfer te halen, maar daar had ik echt geen zin in. Sowieso weet ik van mezelf dat ik dan helemaal niet ga leren en dat het dan geen zin heeft en tijdverspilling is. Dus ik kon van mijn vakantie gaan genieten.

Nou, niet helemaal, want ik heb een baantje gevonden. Niet dat ik nou zoveel moet werken, maar toch nog wel vaak. Ik werk bij de Ter Stal hier in Bemmel en ik heb het erg naar mijn zin. Ik sta achter de kassa en hang als het rustig is kleren goed en help klanten die iets zoeken.

Naast het werken ben ik erg druk met mijn nieuwe woonplek. Zoals jullie misschien weten ga ik bij mijn opa en oma wonen in Leusden. Lekker dichtbij mijn nieuwe school en ik vind het fijn dat ik niet meteen zo alleen ben. Ik ben nog maar zeventien jaar en dat vind ik vrij jong om al gelijk op kamers te gaan. Bovendien zou ik dat nooit kunnen betalen.
Ik heb vandaag een huurcontract gemaakt die mijn opa en oma moeten ondertekenen. Dan moet ik naar de nieuwe gemeente om aan te geven dat ik daar kom wonen. En dan nog studiefinanciering aanvragen. Best een gedoe, maar er is ook wel iets leuks. Ik mag namelijk een hele nieuwe kamer inrichten. Super leuk! Bovendien droom ik al van een eigen kamer zonder ouders vanaf mijn puberteit. Ik wil al zolang het huis uit. Maar de laatste tijd maakt dat me ook wel een beetje emotioneel. Ik wil niet weg. Ik wil niet alleen zijn. Ik wil niet voor mezelf zorgen. Ik wil met mijn moeder praten als ik ergens mee zit. Ik wil de grote armen van mijn vader om me heen als hij voelt dat ik het nodig heb. Dat ga ik gewoon zo erg missen. En de grapjes die mijn vader en broertjes maken over wat ze gaan doen in mijn nieuwe kamer werken niet echt mee.

Maar goed, dat moment zou ooit moeten komen, dat je er alleen voor komt te staan. En voor mij is dat moment deze zomer.

Deze zomer is sowieso een beetje raar. Door omstandigheden thuis kunnen we niet op vakantie. In ieder geval niet zoals gewoonlijk: twee/drie weken met de caravan naar Frankrijk of Italië. Maar mijn ouders hebben een camping gevonden waar onze caravan op kan staan deze zomer. Vrijdag brengen mijn ouders hem weg en vanaf dan kunnen we er dagen heen gaan als we willen. Misschien laten ze hem wel staan tot november, dat zien we dan nog wel. Ik kan niet vaak mee gaan door mijn werk. Daarnaast moeten mijn vader en ik mijn nieuwe kamer opknappen, daar maak ik wel een apart artikel van.
Ik heb nu wel lang genoeg gepraat. Misschien een beetje gevoelige dingen, maar ja :)

1 opmerking:

  1. gefeliciteerd en veel plezier met je studie. Fijn dat je weer gaat bloggen.x

    BeantwoordenVerwijderen