zaterdag 21 april 2012

De open dag

Ik heb besloten om maar even drie artikelen te maken van tot nu toe. Nu de open dag!

Vorig jaar wilde ik heel graag de pabo gaan doen in Arnhem. Ik vond(vind) het super leuk om met kinderen om te gaan en kleuterjuf worden zou echt perfect bij me passen. Maar aan het begin van dit schooljaar wilde ik het absoluut niet meer. Ik weet niet precies waarom, maar het hoefde gewoon niet meer. Ik wist echt niet wat ik dan zou willen. Het leek me ook wel leuk om secretaresse of officemanager te worden. Daar ben ik ook gaan kijken, maar na een meeloopdag vond ik ook dit niet bij me passen.
Na gesprekken met mijn ouders en de decaan op school zou ik een open dag bezoeken voor maatschappelijk werk. Uiteindelijk vond ik dat ook niks. Ik wist het echt niet meer!

Ik had al wel vaker gekeken naar de opleiding journalistiek, maar het feit dat het allemaal zo ver weg was weerhield mij van deze opleiding. Hartstikke stom natuurlijk. Daarom ben ik toch naar de open dag gegaan. Door omstandigheden kon ik niet met mijn ouders. Daarom zou ik met mijn opa gaan. Al mijn opa's en oma's wonen vlakbij Utrecht en mijn opa vond het heel leuk om met me mee te gaan.
Spannend natuurlijk, voor de eerste keer met de trein alleen, overstappen en kijken hoe alles werkt. Gelukkig ben ik heelhuids op het station gekomen en zijn mijn opa en ik naar hogeschool Utrecht gegaan.
We kwamen binnen en kregen wat informatie over de dag. Iedereen was vriendelijk en we kwamen bij een groepje terecht waar een student wat vragen beantwoordde. Na een paar minuten begon de algemene informatie ronde in de collegezaal. Met een diavoorstelling werd hier alles verteld. Wat je kunt worden, welke eigenschappen je nodig hebt etc. En natuurlijk over de toelating. Je kon je voorschrijven voor een decentrale selectie toets. Je zou dan op een rang geplaatst worden en de eerste 180 zijn dan door. De andere 180 plaatsen zouden worden vergeven door middel van een loting.
Na deze algemene informatie gingen we naar een lokaal waar leraren aan het woord zouden zijn en vragen zouden beantwoorden. Ze legden uit over het systeem. Je eerste twee jaar bestaan uit in totaal acht blokken en elke keer doe je iets anders. Eerst maak je een krant, dan een radio programma en dan iets voor de televisie. Super leuk allemaal!
Verder over de open dag. Ik vond het een mooi gebouw, modern met een leuke inrichting. Het gaf een fijne sfeer die ik op de andere scholen die ik had bezocht nog niet had gevonden. De mensen waren aardig en alles was goed geregeld!

Ik zou morgen een artikel posten over hoe het verder ging! Liefs, Sophia!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten