maandag 23 april 2012

De uitslag

Op de dag van de decentrale toets vertelde de lerares die aanwezig was dat je twee weken later de uitslag zou krijgen. Toen ik woensdag 18 april thuis kwam ging ik kijken op studielink.nl. Ik dacht niet dat er een melding zou zijn, maar toen ik ingelogd was stond er dat ik een mailtje had. Oh mijn God. Mijn hart ging even sneller kloppen. Ik opende het bericht:

Beste Sophia,

Je bent decentraal geselecteerd voor onderstaande opleiding.

AAAAAH! Ik las die zin een paar keer en ik kon het niet geloven! Ik ging naar mijn moeder, maar die snapte het niet helemaal. Ze dacht dat decentraal niet goed was. Ik ging het opzoeken op internet:

Decentraal geselecteerd

Ben je decentraal geselecteerd dan houdt dit niet automatisch in dat je decentraal geplaatst wordt. Dit is afhankelijk van het percentage plaatsen dat beschikbaar is gesteld voor de decentrale selectie. Het aantal rechtstreeks geplaatsten kan van invloed zijn op het aantal beschikbare plaatsen voor de decentrale selectie.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studeren/decentrale_selectie.asp


Ik belde mijn vader en vertelde het en ik was zo blij! Maar ik wist het nog niet zeker, er stond niet dat ik toegelaten was, niet definitief.

Vrijdag de twintigste kwam er echter wel bevestigend nieuws. In een mailtje gaf dit mij echt de doorslag:

Er hebben 500 kandidaten aan de selectietoets meegedaan. Met jouw totaalscore kom je op rangordenummer 152. 

 En de eerste 180 zouden doorgaan! Ik zit erbij. Niet te geloven. Waar ik eerst dacht: 'Ik haal die test toch niet.' En dan toch journalistiek gaan studeren! Na de zoektocht waar ik studie's heb bezocht en een stapel met folders nog op mijn kamer heb liggen. Eindelijk! Ik en mijn moeder zaten op de bank en we konden het niet geloven! Nog steeds geloofd mijn moeder het niet, gewoon omdat ik nog niet definitief ben geplaatst.
Ik belde mijn vader die weg was en mijn opa's en oma's. Wat een blijheid.

En dat is waarom ik deze naam heb gekozen: make it happen. Als je echt iets wilt, laat het dan gebeuren. Het kan, als jij het maar wilt! Geloof in jezelf en laat dingen uitkomen die jij wilt!

Liefs, Sophia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten