dinsdag 24 april 2012

Examenstress?

Het lijkt wel alsof iedereen me probeert bang te maken. De examens zijn wel heel dichtbij en het lijkt alsof iedereen er bang voor is. Dat mag ook wel, het zijn de belangrijkste toetsen van je leven. Maar ik denk dat je er anders over moet denken. Je weet dat je een toets hebt, dus bereid je goed voor. Als je je goed voorbereid moet alles goed komen, denk ik zo. En denk ook gewoon dat het een toets is, maar maak jezelf er niet te makkelijk vanaf door echt te doen alsof het maar een toets is. Wees rustig en oefen met oude examens.

Maar goed, je mag altijd nog zelf weten hoe je er tegenaan kijkt.

Normaal deed ik niet veel voor een toets. Vaak begon ik de avond ervoor met leren. En eigenlijk altijd pakte dat goed uit. Ik haalde zessen of zevens. Maar voor toetsweken leerde ik wel eerder hoor! Maar die se-weken zijn wel belangrijker natuurlijk.
Vaak als ik een toets maak denk ik dat het goed ging, maar toch krijg ik nooit echt heel hoge cijfers terug. Maar dat zal dan wel komen hoe ik leer.

Voor de examens ben ik al wel goed bezig. Ik maak oude examens en leer de syllabi. Ik vind dat ik goed bezig ben en ik denk dat het komt omdat ik weet dat dit echt moet. Ik wil mijn examen en het is stom dat ik voor mijn school examens niet goed geleerd heb. Maar dat is verleden tijd, je kunt er niks meer aan doen.
Dus ik ga nu weer een Frans oefen examen maken!
Liefs, Sophia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten