maandag 17 september 2012

ziekjes.

Ik heb altijd een paar weken nadat school is gestart een dipje. Fysiek. Verkouden, hoofdpijn, buikpijn, een loopneus en in de ergste dagen constant huilen. Ik had zo'n zin in de herfst, maar ik was even dat weekje vergeten.
En nu is de week er. Het begon afgelopen zaterdagnacht, dus nog maar een paar dagen, haha. Ik ben dan een beetje aanstellerig, want het liefste blijf ik in bed liggen. Het is gewoon vermoeiend en niks doen is dan echt het fijnste.
Dit jaar ga ik niet thuis blijven. Ik was vandaag vrij dus heb al een dagje thuis gezeten. Ik ga gewoon wat dingetjes uitproberen om te been te blijven. Naast de goede nachtrust en gezond eten heb ik wat tips voor jullie!
Dit is mijn reddende engel. Je stopt het even in je neus, ademt diep, je ruikt een hevige walm menthol en je neus is weer even open. Op momenten dat je het echt even niet uit houd is dit geweldig. Ik gebruik geen neusspray, ik ben er ontzetten bang voor (?) en ik vind het verschrikkelijk vies.

Ik gebruik ook Kaloba druppels. Je doet een beetje water in een glas, ongeveer een slok. Dan doe je er 20 tot 30 druppels bij en dan slik je het in een keer door. Het werkt goed en is snel te gebruiken.

Verder vind ik het fijn om te stomen. Niet met van die verschrikkelijke methol geur erin die veel te sterk is om voor een lange tijd in te ademen. Maar een lekkere thee geur. Kokend heet water en een zakje thee in een grote bak doen, hoofd erboven, theedoek over je hoofd heen zodat het stoom in je 'tentje' blijft en zo blijf je een half uur relaxen. heerlijk! En als je daarna een scrub gebruikt, dan is het ook nog eens goed voor je huid.

Als laatste wil ik de tip geven om even lekker te gaan fietsen. Het hoeft niet lang te zijn, maar fietsen vind ik erg fijn als het nog niet zo heel erg is. De frisse lucht inademen doet me goed!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan als je ook verkouden bent!
Liefs, Sophia.

1 opmerking: