zondag 2 september 2012

Column #3

Wauw, wat een week. Het begon maandagochtend: ik was zeer nerveus en wilde het liefst ziek in bed liggen. Maar ik was rond half twee toch in Baarn op het introductiekamp. Met een tent, een matje, een slaapzak en een koffer met kleding liep ik het terrein op naar mijn klas en intro-ouders. Na het opzetten van de tent (ik was zo lui om bij iemand anders in de tent te gaan slapen, want ik had geen zin om mijn eigen tent op te zetten), deden we een voorstellingsronde. Soms was het wel even awkward, aangezien je elkaar helemaal niet kent. Maar het was echt awesome. Ik weet niet goed meer hoe alles ging, maar het was super leuk. Ik heb echt een toffe klas en iedereen gaat heel normaal met elkaar om. Waar je op de middelbare allemaal groepjes had, heb je hier één klas, en dat vind ik super fijn. 
Die avond moesten we allemaal naar de grote tent, daar kregen we een soort talkshow. Er kwam iemand op bezoek van SBS6 namelijk Hidde Warmerdam. Hij is de nieuw presentator van Shownieuws. Je kon vragen stellen en hij werd door een jongen geïnterviewd. Daarna gingen we met de klas met een sportcommentator praten en een sportredacteur. Ik vond het leuk om te horen, maar het ging voornamelijk ver voetbal, iets wat mij echt niet interesseert. Daarna was het de beurt aan de bekende oorlogsverslaggever Hans Jaap Melissen. Hij geeft verslag van de oorlog in Syrië. Dit vond ik boeiender om te horen, omdat het mijn aandacht wat meer trekt.
Daarna gingen we partyen en het was geweldig. Dansen met de hele klas, lekker los gaan, heerlijk.
De dinsdag bestond uit allerlei spellen met onze klas. Touwtrekken, woorden spellen, broodje aap verhalen raden, alle kleding die we aan hadden aan elkaar knopen en meer. What a wonderful time. We deden een toneelstukje over Mak Rutte die mee deed aan Take Me Out, maar helaas werden we tweede van die avond met onze grappig act. We kregen weer een talkshow die avond met Mustapha Marghadi, iemand die je vast wel kent van tv als presentator van NOS op 3. Er was ook nog een redacteur bij, waar ik de naam van ben vergeten (:$). Dinsdagnacht weer party-hardy. Gewoon weer geweldig!
Woensdag, iedereen brak. Bij mij viel het nog wel mee omdat ik geen alcohol drink. Maar veel mensen hadden te veel op.
We moesten onze tenten afbreken en als je klas klaar was mocht je gaan. We hadden geen zin om twintig minuten naar het station te lopen met onze bagage dus namen twee meisjes en ik samen een taxi. Het kostte maar twee euro per persoon en het scheelde een hoop gezeul e gezeur. Vanaf het station gingen we allemaal een trein in. Ik reisde met een meisje samen wat erg gezellig was. Veel mensen bij ons in de klas komen uit Noord- en Zuid-Holland. Maar ook uit Brabant en Utrecht. Veel verschillende plaatsen dus.
Donderdag verzamelden we bij school in Utrecht. Daar kregen we een welkomstpraatje van decanen en directeuren. En toen begon het fun-gedeelte weer. We gingen de stad in en deden spellen met de klas. Quizzen, waterfiets estafette en een geheimen spel. 
Uiteindelijk belandden we op een boot voor een onvergetelijk bootfeest. We aten op de boot terwijl deze voer naar Amsterdam naar het IJ. Op het IJ keerden we om en voeren we  weer naar Utrecht. En man, wat een feest. Op de boot was een karaokeset en een dansvloer waar je los kon gaan en een buitendek waar je kon uitwaaien. Die avond is echt onvergetelijk mooi <3

Als ik nu terug kijk heb ik me voor niks druk gemaakt. Ik heb een super klas waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf is. De volgende keer moet ik mezelf niet zo druk maken, uiteindelijk komt het allemaal goed.

Morgen begint het al goed, want dan zijn we vrij. En dinsdag hebben we les van 12.30 tot 14.30. Maar daarna begint het harde werken denk ik. Ik heb er zin in, ook al is het best wel spannend, maar je kent elkaar nu en het maakt dus niks meer uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten