dinsdag 28 augustus 2012

Wokrestaurant

Ingang
!!! De foto's zijn heel onscherp en van slechte kwaliteit omdat ik ze maakte met mijn iPod. Ik wist niet zeker of ik foto's mocht maken dus heb ik het stiekem gedaan. Ik wilde ze toch nog laten zien aan jullie. !!!

Waar je het eten kunt laten wokken
Vorige week ben ik met mijn ouders en broertjes naar een wokrestaurant geweest in Arnhem: Wok Paradijs (zie foto hierboven). Voor de mensen die Arnhem kennen, hij zit aan het Velperplein, vlakbij de V&D.
In een wokrestaurant heb je een lopend buffet met rauwe groentes, vis en vlees. Je pakt daar wat dingen van en legt het op je bord. Dan loop je naar een balie/aanrecht waar een kok achter staat en geef je hem je bord. Hij wokt het dan met de saus die jij aangeeft. Je hebt verschillende sauzen, van zoet zuur naar super pittig.
Na een paar minuten krijg je je bord terug en kan je gaan eten!

Waar je kunt eten
Naast het wokken kun je in Arnhem nog naar een warmbuffet met nasi, bami, saté en ook hollandse dingen zoals friet, frikadellen. Ik vind de warme banaan in een soort deeg echt heel lekker, mmm! Je hebt er ook sushi, ik heb daar vorige week van geproefd en ik vond het lekker! Je kunt ook nog soep laten maken en iets op een bakplaat doen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Als je al een beetje vol zit zou ik maar snel overgaan op het dessert. Je kunt verschillende soorten fruit en ijs pakken. Daarnaast liggen er koekjes, appeltaart, cake, snoep en mini tompoucen. Echt heel lekker!

Ik vind het altijd heel leuk om te wokken omdat je gewoon zelf kunt kiezen wat je wilt eten en niet aan een menukaart gebonden zit. Per persoon betaal je rond de twintig euro, het ligt eraan op welke dag je gaat.
Je hebt ook nog het ABC restaurant, daar wil ik heel graag heen. Daar kan je allerlei keukens door elkaar gaan eten. Italiaans, Indisch, Aziatisch, Hollands, Amerikaans, noem maar op. Whaaa!

Ik zou dus zeker een keertje naar een wokrestaurant gaan, met je familie, maar ook met vrienden lijkt het me heel leuk om te doen! Liefs, Sophia.

1 opmerking:

  1. Ziet er lekker uit!!
    Wokken vind ik altijd zo leuk, toch gezellig ook al is er steeds wel iemand aan het lopen :)

    BeantwoordenVerwijderen