zondag 19 augustus 2012

Column #1: Even voorstellen


Ik heb vanaf vandaag elke dag een column op Mi-lou's blog! Lees hier de eerste!

Hee! Ik ben Sophia en ik schrijf vanaf vandaag elke zondag voor Mi-lou. Deze column gaat over mijn studentenleven en over mijn studie Journalistiek in Utrecht. Mi-lou en ik hebben bij elkaar op school gezeten en wonen dus best wel dicht bij elkaar. Ik heb voor de zomer mijn Havo-diploma gehaald en ben toegelaten voor de school van journalistiek te Utrecht.
Vandaag zal ik mezelf even voorstellen! Ik ben dus Sophia en ik ben zeventien jaar. Ik woon nu nog bij mijn ouders in een dorpje tussen Arnhem en Nijmegen, maar vanaf 1 september woon ik bij mijn opa en oma in Leusden. Huh? Opa en oma? Ja, ik ga bij mijn opa en oma wonen! Op en neer reizen zou me elke dag vier uur kosten voor heen en weer. Vroeg opstaan is niks voor mij en zoveel reizen zie ik gewoon niet zitten. Plus, ik vind mezelf te jong om op kamers te gaan en vind ik het veel te duur. Ik betaal nu huur aan mijn opa en oma en daar zit ook het eten bij in. Normaal betaal je zeker wel driehonderd euro en dan moet je zelf het eten nog kopen. Nou, ik betaal maar lekker de helft ;)
Dus ik kijk hoe lang ik het vol houd bij die oudjes van me. Haha, nee hoor, ze zijn heel lief. Maar vier jaar bij mijn opa en oma zie ik ook niet zitten. Maar voor nu is het goed!
Ik woon dus nu nog bij mijn ouders en twee broertjes (12 en 15). Echt broertjes kan ik het niet noemen, ze zijn dan wel jonger maar de oudste is nu al groter dan ik en ik denk dat de jongste mij ook wel voorbij groeit. Ik ben zelf rond de 1.75. Onze vader is precies 2.00 meter dus ik kon al verwachten dat ze me voorbij zouden gaan! We hebben thuis twee katten en een hond. Ze kunnen totaal niet met elkaar over weg. Maar ik vind ze alledrie heel lief, alleen niet met z’n drieën tegelijk, haha.
Qua sport ben ik een beetje saai. Ik heb zes of zeven jaar gevolleybald. Vroeger heb ik wel geballet, maar ik bakte er niks van. En ik zat op turnen, daar was ik heel goed bij de ringen. Alleen mocht ik dat niet meer doen omdat het zogenaamd een mannen onderdeel was?! Onzin, ik was er super goed in. Maar flikflakhandstandkoprolachteruitsalto kan ik niet. Dus dan maar van turnen af. Van volleybal heb ik jaren genoten, maar omdat ik ga verhuizen is die combinatie niet mogelijk.
Ik ben geboren in Arnhem en heb daar tot mijn tiende gewoond. Als je Arnhem kent, ik woonde naast het station! Ik vond het er fijn en in groep zes had ik eindelijk vrienden gemaakt. Maar toen mijn moeder het hok van onze cavia verschoonde en er een krant in legde om het hooi overheen te strooien zag ze een huis op de pagina staan. Ze keek er beter naar en uiteindelijk wonen we nu in dat huis. Ik haatte het om te verhuizen. Eindelijk ging het goed. Maar ik kwam op de meest afschuwelijke basisschool terecht. Ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen leuk was, maar voor mij was het een hel. Mensen zagen me als het stadsmeisje en groep zeven en acht waren shit voor mij. Gelukkig ging ik daarna naar de middelbare school en maakte ik nieuwe, lieve vrienden. Die vijf jaren waren leuk. En dan zijn we aangekomen waar ik nu ben. Op het moment dat dit artikel online komt ben ik aan het klussen op mijn nieuwe zolderkamertje. De oude meubels zijn eruit en we zijn het aan het verven. Ik zal de volgende keer foto’s erbij doen van mijn nieuwe kamer!
Ik hoop dat je nu een beetje een beeld van mij hebt. Ik zal dus elke zondag iets schrijven. Als het verschenen is op Mi-lou’s blog kan je het een paar uur daarna ook op de mijne vinden. Ik heb namelijk ook een blog: www.makeithappensophia.blogspot.nl Neem zeker een kijkje en ik volg terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten