dinsdag 21 augustus 2012

Politic tuesday #2

 De vorige keer had ik de stemwijzer al even genoemd. De eerste keer dat ik hem deed kwam er Groenlinks uit en de tweede keer ook. Ik denk dat dat komt omdat ik nogal milieubewust ben (daarover van de week meer).
Je begint de stemwijzer op http://www.stemwijzer.nl/ en klikt op de grote button met Start de StemWijzer. Dan krijg je dertig stellingen die je beantwoordt met 'eens', 'oneens' en 'sla deze vraag over'. Daarna kun je onderwerpen aanklikken die je extra belangrijk vindt. Dan klik je partijen aan die je mee wilt nemen naar de uitslag en dan krijg je het resultaat. Het wijst zich natuurlijk allemaal vanzelf.

Ik had als belangrijke onderwerpen:
- Minimumstraffen. Ik vind niet dat er minimumstraffen mogen komen. Zo is de eerlijke en onafhankelijke rechter helemaal weg en word er overal één lijn getrokken terwijl er soms uitzonderingen zijn.
- Kinderbijslag. Ik vind dat ouders met een hoger inkomen minder kinderbijslag moeten krijgen. En armere gezinnen krijgen dan meer. Zij hebben het meer nodig!
- Studiebeurs. Natuurlijk wil ik de studiebeurs behouden! Daarvoor ben ik een student, niet toch?!
- Maximumsnelheid. Ik vind het belachelijk dat je op sommige wegen 130 mag rijden. Het scheelt meestal maar een paar minuten ten opzichte van 120 rijden en het is milieuvervuiling.
- Belastingen op vlees. Ik ben al bijna drie jaar vegetariër en ik vind dat Nederland best wel wat minder vlees kan eten. Je eet gewoon een dood dier, hoe zielig is dat.
- Orgaandonatie. Ik moet me nog steeds aanmelden als donor. Ik vergeet het gewoon. En ik denk dat meer mensen daar last van hebben. Daarom moet je gewoon vanaf je geboorte donor zijn. Als je het echt niet wilt dan meld je je wel af.
- Hulp arme landen. Ik vind niet dat we moeten stoppen met ontwikkelingshulp. Die landen hebben het nodig.

Dus, dat zijn mijn punten. Reageer met jouw uitkomst en standpunten! Ohja hier nog mijn diagram!
GroenLinks
Partij voor de Dieren
PvdA
SP
ChristenUnie
CDA
D66
50Plus
PVV
SGP
VVD

1 opmerking:

  1. Ik had deze ook een keer gedaan met school. Toen kwam ik op Christenunie hahahaha.... x

    BeantwoordenVerwijderen